Informatikatanár (MSc)

Az információ és annak felhasználása központi szerepet foglal el a mindenkori társadalmak működésében. Az információ létrehozásához, megszerzéséhez, elemzéséhez, értelmezéséhez, feldolgozásához, alkotó alkalmazásához szükséges ismeretek, készségek elsajátítása ma már mindenki számára fontos.

Az Informatikatanár képzés célja, hogy a munkába lépő informatikatanárok képesek legyenek a későbbi munkájuk során mindig megújulni, képesek legyenek önmaguk fejlesztésére, igényük és szándékuk legyen a önképzésre, az új technológiák és technikák megismerésére, használatuk, alkalmazásuk elsajátítására.

Az önképzés rendkívül lényeges ahhoz, hogy a szükséges ismereteket mindig a legmodernebb technológián keresztül tudják átadni a tanítványaiknak. Képesek legyenek ezeket oktatni megfelelő szinten és színvonalon, a szükséges készségeket kialakítani, akár más szakterületek oktatóival történő együttműködés keretében is.

A leendő informatikatanárokat a képzésünk felkészíti a számítógéppel támogatott problémamegoldások során az informatikai eszközök, információforrások tudatos és hatékony, önálló és csoportos használatára.

Az informatikatanár fő feladata a logikus, algoritmikus gondolkodás kialakítása és a koncepcióalapú problémamegoldás módszereinek megtanítása, így ezek központi szerepet kapnak a képzés során.

Az informatikaoktatás számos ponton kapcsolódik a közoktatás egyéb tantárgyainak tartalmaihoz. Ezen kapcsoldások szemléltetésével, oktatásával az informatikatanár egyfajta kapcsot képez a küülönböző tantárgyak, a különböző tudományterületek között.

Hallgatóink megtanulnak algoritmizálni, algoritmusokat elemezni, magas szinten programozni, tesztelni, hibát keresni, rendszert üzemeltetni.

Az alkalmazói rendszerek használatánál elsődlegesen itt is a szemléletet tanulják meg, a nagyobb összefüggéseket, amelyek alapján az új alkalmazói rendszerek megismerése már könnyebben és gyorsabban történhet.

A modern információs és kommunikációs eszközök, technológiák használatát ismerik meg szintén általános és konkrét gyakorlati szinten.

Mesterséges intelligenciát, számítógépes grafikát, valamint matematikai és logikai hátteret tanulnak a magasabb szintű rendszerek építéséhez, illetve az informatikatanári feladatok ellátásához.

A tanári munka rejtélyeibe vezetik az érdeklődőket az informatika-módszertani, pedagógiai és neveléstudományi ismereteket oktató tantárgyak.

Az elméleti szinten felkészült jelöltek gyakorlatban is kipróbálhatják tanári képességeiket: a képzés utolsó évében különböző típusú tanítási gyakorlatokat teljesítenek, melyek felkészítik őket tanítás mesterségének gyakorlati fogásaira. Kipróbálhatják kommunikációs és irányító képességeiket, tesztelhetik tervező és megvalósító képességeiket.

Elhelyezkedési, továbblépési lehetőségek

Tanárként, oktatóként

  • Az informatika tantárgyat oktató tanárként
    • a közoktatás 5–10. évfolyamán,
    • a közoktatás 5–12. évfolyamán,
    • a szakképzésben és a felnőttoktatásban (OKJ, ECDL)
  • Vizsgáztatóként (közép és emelt szintű érettségin, OKJ és ECDL vizsgákon), informatikai versenyek szervezőjeként
  • A távoktatás, tananyagfejlesztés, iskolai informatikai eszközök, oktatási információs és kommunikációs technológiák alkalmazásával kapcsolatos fejlesztési feladatok ellátása területén
  • Az idegen nyelvű informatikatanításban
  • A tudományos pályát választókat várják a doktori iskolák, a gyakorlat felé fordulók pedig a tanár- és szakirányú továbbképzések közül választhatnak

Informatikusként betölthető munkakörök közül néhány

  • Programozó
  • Back-end fejlesztő
  • Webfejlesztő
  • Rendszergazda
  • Tesztelő

Milyen munkahelyekre gondolhatunk itt például?

  • Szinte bármely olyan cégnél, ahol informatikát használnak
  • Adatfeldolgozó cégeknél
  • Szupportáló cégeknél
  • Statisztikai
  • Telekommunikációs cégeknél
  • Webshopoknál
  • Online Support cégeknél

Emberekkel foglalkozó, irányító, vezető típusó munkakörök

  • Szinte bárhol, ahol emberekkel való foglalkozás része a munkaköörnek
  • HR-es munkakörök
  • Üzletkötő
  • Cégképviselő
  • Vezetői munkakörök
  • Ügyfélszolgálatoknál

Az ideális jelentkező

  • Informatikai ismereteket szerzett általános és középiskolában, az (emelt szintű) informatika érettségi vizsga letétele javasolt (jelenleg nem követelmény).
  • Az informatika általános- vagy középiskolai oktatását szeretné hivatásul választani, affinitást érez a tanítás iránt.
  • Nagy érdeklődést érez az informatika egésze vagy annak néhány fejezete iránt, és ezért meglévő informatikai ismereteit szeretné bővíteni.

Hallgatóink mondják

  • „A tanári pálya nagyon szép! Kiokosítani a fiatal emberfőket nagyon nagy élvezet!”
  • „Az informatika az egyik legfontosabb terület a jövő generációja számára. Nagyon fontos munka a fiatalok informatikára oktatása!”
  • „Általános iskolásokat szeretnék tanítani. Szeretném nekik megmutatni, mi az az algoritmus, és hogy ezt hogyan alkalmazhatják a tevékenységeik többi területén.”
  • „Szeretem a gyerekeket, szeretek másokat tanítani, szeretem az informatikát, az eszközöket, kütyüket. Ebben a szakmában ez mind egyesül, így válik majd a munkám remélhetőleg a hobbimmá is.”
  • „Kislány korom óta ez a tervem. El sem tudok képzelni ennél szebb hivatást!”
  • „Szeretek tanítani. Szeretek emberekkel foglalkozni. Leginkább felnőtteket szeretnék tanítani, és kutatni az informatika területén. Ez a szak kiválóan alkalmas arra, hogy a célomhoz közelebb vigyen!”

 

 

Frissítés dátuma: 2018.01.23.