Nyári tábor

DEIK Nyári Táborok 2023.

 

A Debreceni Egyetem Informatikai Kara a korábbi évekhez hasonlóan ismét nyári táborokat szervez, melyekre várja a közép- és általános iskolás diákok jelentkezését.

 

Programozó nyári tábor

Június 26-30. (hétfő-péntek)

Célcsoport: általános iskolák szeptemberben kezdő 7-8. évfolyamos diákjai, középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai

 

Kezdő csoport

Létszám: max. 15 fő

Szükséges alapismeretek: általános informatikai ismeretek

Tematika:

- a korosztályuknak megfelelő programozási nyelven (pl. Scratch, Python) megismerkednek a legfontosabb alkotóelemekkel: szekvencia, feltételes elágazás, ciklus.

- a különböző játékelemek kapcsán (pl. időmérés, elért pontszám) változók használata, kezelése

- a begyűjtendő tárgyak pozíciója, a megjelenítendő színek változatosabbá tétele érdekében véletlen számok generálása és használata

- beépített függvények használata, illetve saját függvény írása

- minden reggel, illetve a szünetekben: logikai játékok, társasjátékok

- minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A kezdő csoportban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanuló általános informatikai ismereteire, informatika órákon nyújtott teljesítményére.

 

Haladó csoport

Létszám: max. 15 fő

Szükséges alapismeretek: alapszintű programozói tudás tetszőleges programnyelven. Az alapszintű tudás részét képezi az, hogy a diák képes legyen egy program mögött álló gondolatmenetet (mely lehet folyamatábraként, pszeudokódként, vagy "főbb lépésekkel" megadva) átültetni az általa ismert programozási nyelv keretei közé (kis segítséggel). Az általa ismert programnyelvben magabiztosan kezelje az alábbi szerkezeteket:

  • Felhasználói adatok bekérése, feldolgozása
  • Elágazások
  • Ciklusok
  • Tömbök
  • Szótárak (vagy ezzel ekvivalens)
  • Előny, de nem követelmény: függvények

Tematika:

  • a táborban napi két foglalkozás keretében a diákok először "szintfelmérő-jelleggel" emeltszintű érettségiben szereplő feladatok megoldását gyakorolják
  • a tábor tetemesebb része különböző platformokon (pl. codingame, codewars, stb.) található feladatokból fog állni. A megoldandó feladatok két részre bomlanak:                                               tisztán programozási képességet mérő feladatok (jól használja-e a diák a ciklusokat, elágazásokat, stb.),                                                                                                                       algoritmikus gondolkodást mérő feladatok, melyek célja, hogy egy komplexebb problémát megtanuljanak kisebb részekre bontani, majd az egyes részeket külön-külön                     megoldva az egész feladatot teljesítsék
  • a tábor során a diákok megismerkednek az OOP programozás alapjaival "középiskolás szinten"
  • az órák előtt, illetve a szünetekben logikai játékok és társasjátékok
  • minden délután a nap zárásaként ismerkedés az informatika dinamikusan fejlődő területeivel, technológiáival (pl. mesterséges intelligencia, önvezető járművek, 3D nyomtatás, animációkészítés, játékfejlesztés)

A haladó csoportban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanult programozási nyelvre, algoritmusokra, a tanuló informatika órákon nyújtott teljesítményére.

 

A tábor ingyenes, az étkezés költsége bruttó 15 ezer Ft, mely tartalmazza a napi ebédet és napi egy hidegcsomagot

Jelentkezés: A szabad helyek beteltek, a jelentkezés lezárult.

Jelentkezési határidő: június 19 éjfél 

Az informatikatanári ajánlást a rendezveny@inf.unideb.hu e-mail címre kérjük elküldeni ugyancsak legkésőbb június 19 éjfélig.

 

 

SzenzorIKa tábor

Július 10-14. (hétfő-péntek)

 

Célcsoport: középiskolák szeptemberben kezdő 9-12. évfolyamos diákjai

Létszám: max. 20 fő

Szükséges alapismeretek: bármilyen programozási nyelv ismerete alapfokon, algoritmusok ismerete, Arduino tapasztalat előny, de nem feltétel.

Tematika:

Első két nap ESP32 programozás, szenzorok kiolvasása, adatok mentése és megjelenítése PC-n és kijelzőn.

Harmadik nap ThingsSpeak webes adatbázis és megjelenítő használata, saját szenzoros kiolvasó rendszer készítése. 

Negyedik nap, 3D dobozolás, tesztelés, adatok feldolgozása Data Mining programokkal.

Ötödik nap, saját projekthez bemutatása, tapasztalatcsere. Egyetemi szenzoros projektek bemutatása.

A táborban történő részvételhez informatikatanári ajánlás szükséges, kitérve a tanult programozási nyelvre, algoritmusokra és az esetleges Ardiuno tapasztalatra, a tanuló informatika órákon nyújtott teljesítményére.

 

A tábor ingyenes, az étkezés költsége bruttó 15 ezer Ft, mely tartalmazza a napi ebédet és napi egy hidegcsomagot

Jelentkezés: A jelentkezés lezárult.

Jelentkezési határidő: június 19 éjfél

Az informatikatanári ajánlást a rendezveny@inf.unideb.hu e-mail címre kérjük elküldeni ugyancsak legkésőbb június 19 éjfélig.

 

A táborok megvalósulását támogatják: IT Debrecen közösség, Dynata Hungary Kft.

Legutóbbi frissítés: 2023. 06. 22. 14:19